img004

Στυλιανός Εμμ. Αστρινάκης

ΕΙΔΙΚΟΣ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΣ
Τηλέφωνο Επικοινωνίας
210-5738369

 

Πώς επηρεάζει η άσκηση την καρδιά ;

 

Άσκηση και Καρδιά

Ανέκαθεν οι ασθενείς, ιδίως αυτοί που πάσχουν από στεφανιαία νόσο, αναρωτιούνται για το πότε πρέπει να ξεκινούν σωματική άσκηση (μετά από ένα στεφανιαίο επεισόδιο) ή μέχρι ποιο σημείο καταπόνησης να προχωρούν, πάντα με εύλογη αγωνία.

 

Από τις αρχές του περασμένου αιώνα υπήρχαν ιατρικά «ταμπού», όσον αφορά την αποκατάσταση, μετά από ένα οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου. Μάλιστα τότε η ακινητοποίηση των ασθενών ήταν βραδύτατη (λόγω κινδύνου ρήξης μυοκαρδίου, θανατηφόρων αρρυθμιών, σχηματισμού ανευρυσμάτων κτλ) και ο ασθενής υποχρεωνόταν σε ακινητοποίηση επί της κλίνης για διάστημα 6-8 εβδομάδων.

 

Μόλις στις αρχές της δεκαετίας του 1970 αναγνωρίσθηκε η αξία της γρήγορης κινητοποίησης των ασθενών με βάση τον ορισμό του ΠΟΥ (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας), για την αποκατάσταση των ασθενών: «Το σύνολο των απαιτούμενων ενεργειών ώστε να εξασφαλίσουμε πώς όλοι οι καρδιοπαθείς θα έχουν τις βέλτιστες σωματικές, πνευματικές και κοινωνικές συνθήκες, έτσι ώστε να είναι ικανοί, με τις δικές τους προσπάθειες, να επανακτήσουν με όσο πιο φυσικό τρόπο είναι δυνατόν το ρόλο τους στην κοινωνία και να απολαμβάνoυν μια ενεργό ζωή».

 

Όλο και περισσότερο αναγνωρίζεται στις μέρες μας η αξία της άσκησης, ως μέσο σωματικής και πνευματικής ευεξίας, αλλά και σαν μέσο πρόληψης και αποκατάστασης των καρδιοπαθειών. Τα παρακάτω ερωτήματα είναι τα συνηθέστερα που υποβάλλουν οι ασθενείς.

 

Μέχρι ποια ηλικία μπορώ να ασκούμαι;

Δεν υπάρχει όριο. Σε λαούς που υπάρχουν «υπεραιωνόβια» μέλη έχει παρατηρηθεί ότι αυτοί ασκούνται σωματικά και πνευματικά μέχρι τα βαθιά γεράματα.

 

Ποιος τύπος άσκησης θεωρείται καλύτερος για την καρδιά;

Γενικά δεν υπάρχει κανόνας. Στην καρδιά μας «αρέσει», ό,τι αρέσει σε εμάς. Δηλαδή ανάλογα με το πού έχει κλίση ο καθένας μας είναι καλό να καλλιεργεί αυτό τον τύπο άσκησης, διότι θα είναι πιο συνεπής να τον εκτελεί μακροχρόνια και έτσι να απολαμβάνει τα οφέλη που απορρέουν από την χρόνια άσκηση.

 

Ωστόσο γενικά, το βάδισμα (το οποίο είναι ανώδυνο, ανέξοδο, ακίνδυνο) επειδή είναι συνυφασμένο με την ανθρώπινη φύση, ως πιο φυσική άσκηση ταιριάζει σε όλους τους ανθρώπους και μπορεί γίνεται καθημερινά χωρίς ιδιαίτερη προετοιμασία. Επίσης καλύτερες για το καρδιοαγγειακό θεωρούνται οι «αερόβιες» ασκήσεις όπως βάδισμα, κολύμπι (αποφυγή κακώσεων μυών και αρθρώσεων), τρέξιμο (jogging), ποδηλασία κτλ.

 

Πόσο συχνά να ασκούμαι και με πόση διάρκεια κάθε φορά;

Ιδανικά τουλάχιστον 3-4 φορές εβδομαδιαίως από 30 τουλάχιστον λεπτά. Ο χρόνος αυτός είναι απαραίτητος ώστε κάποιος να αποκτήσει την απαραίτητη (και πολυπόθητη) φυσική κατάσταση, αλλά και για να «κάψει» τα περιττά λίπη.

 

 

 img004

ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΕΜΜ. ΑΣΤΡΙΝΑΚΗΣ

ΕΙΔΙΚΟΣ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΣ

 

Διεύθυνση

Χρυσοστόμου Σμύρνης 19
Περιστέρι, 12134  Αθήνα
  Τ: 210-5738369
  F: 211-7408011
  Κ: 6977-007478 
  Ε: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
 
Για να έλθετε σε εμάς …
Με Μετρό: Είμαστε 500 μέτρα από τη στάση Άγιος Αντώνιος & 300 μέτρα από τη στάση Περιστέρι
Με Λεωφορείο: Στάση ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ (075, 12, 25, 731, 748, 892, Α13)
Με αυτοκίνητο: » Χάρτης

Copyright © 2013 Στυλιανός Αστρινάκης   -   Created by  StrongByte Medical Web